אודות ווקסיל                                                                                                              ווקסיל, מפתחת טיפולים למחלת הסרטן ומחלות זיהומיות אחרות דרך הפעלת מערכת החיסון של המטופל. מוצרי החברה מבוססים על טכנולוגייה קניינית  ה-VaxHit, המאפשרת זיהוי ופיתוח מוצרים בעלי יכולת יצירת תגובה ספציפית, חזקה ומקיפה של מגוון תאי מערכת החיסון.

בניגוד לחיסון מניעתי אשר ניתן לאנשים בריאים ומשמש להגנה עתידית, טיפול אימוני בחולים (חיסון טיפולי), רותם את כוחה של המערכת החיסונית של החולה לאתר ולהרוס את גורם המחלה בצורה בטוחה ממוקדת ויעילה. החיסונים הטיפוליים הוכחו ככאלה שאינם מלווים בתופעות לוואי חריפות המאפיינות טיפולים אחרים לסרטן. מבחינת החולה חיסון טיפולי הינו תרופה לכל דבר.

המוצרים של חברת ווקסיל:

ImMucin, המוצר העיקרי של חברת ווקסיל לשוק הסרטן, מחנך את תאי מערכת החיסון של החולים לאתר ולהשמיד תאי סרטן המבטאים את הסמן MUC1. מכיוון שסמן זה מופיע על כ-90% מסוגי הסרטן, מוצר ה-ImMucin ישים לטיפול במגוון רחב של גידולים סרטניים. בנוסף, ל-ImMucin מספר תכונות המבדלות אותו מחיסונים טיפוליים אחרים:
> מותאם לטיפול בכלל האוכלוסייה ואינו דורש בחירה מוקדמת של חולים בהתאם לפרופיל מערכת החיסון שלהם. 
> בעל יכולת יחודית ליצירת תגובה חיסונית חזקה המשלבת תגובה של תאי T מסוג CD4 ו- CD8 בכל החולים. 
> בעל יכולת יחודית להתמודדות עם נטייתם של תאי הסרטן לפתח עמידות לטיפול תרופתי בין היתר על-ידי ניסיון להתחמק מתגובה חיסונית.

> אימונוגניות גבוהה המאפשרת שימוש מופחת "באדג'וונטים" מפשטת את המוצר ועשוייה להוריד עלויות. 
> בעל תהליך הגימלון פשוט המאפשר יכולת לטיפול ארוך טווח.

אסטרטגייה הפיתוח של ווקסיל עבור חיסון ה- ImMucin הינה סיום שלב I/II בסרטן המיאלומה והתחלת ניסוי שלב II בסרטן זה במספר מרכזים בארץ ובעולם. כמו-כן מבצעת החברה ניסוי נוסף במוצר למטרת טיפול בחולות סרטן שד, קרי בגידולים מוצקים.

MTbuVax חיסון זה מיועד למניעה וטיפול במחלת השחפת (Tuberculosis). מחלת השחפת הינה אחד מגורמי התמותה העיקריים בעולם. למרות שמירב החולים מרוכזים במדינות העולם השלישי, בשנים האחרונות קיימת עלייה בתחלואה גם בעולם המערבי כתוצאה משילוב קטלני בין חיידק השחפת לנגיף האיידס (HIV), יעילות נמוכה של החיסון הקיים BCG, העלייה בתנודתיות של נוסעים בעולם וההתפתחות של זני שחפת העמידים לטיפול אנטיביוטי. חיסון זה שבודד אף הוא בעזרת טכנולוגית ה-VaxHit מצוי בניסויים טרום קליניים.

SPmAb מוצר זה הינו נוגדן שבדומה ל-ImMucin מכוון לאיזור יחודי בסמן הסרטני MUC1. לנוגדן ה-SPmAb יתרונות מול נוגדנים אחרים כנגד הסמן MUC1 בהכרה טובה וממוקדת יותר של תאי הסרטן ללא הכרה של אותו סמן הקיים בצורה מסיסה בדם החולים, מכאן שניתן לפתחו לשוק האיבחון והטיפול בסרטן.

ווקסיל ביותרפיוטיקס בע"מ, מנס-ציונה, נוסדה בשנת 2006 ע"י ד"ר ליאור כרמון, מומחה לאימונותרפיה של מחלת הסרטן, ובעל תואר דוקטור באימונולגיה ממכון ויצמן ומר גוליין לוי יזם בתחום הביוטק ובעל תואר מסטר בעריכת דין מאוניברסיטת קימברידג'. לשניים ניסיון רב בהקמה וניהול של מיזמי ביוטק.


פירסומים נבחרים:

ווקסיל קיבלה את אישור האיחוד האירופי למעמד "תרופת יתום" עבור ImMucin לטיפול במיאלומה נפוצה קישור

ווקסיל חתמה על מכתב כוונות עם המרכז הרפואי הר סיני קישור

ווקסיל פונה גם לטיפול בסרטן שד גרורתי קישור

וקסיל חתמה על הסכם השקעה עם חברת יורקוויל האמריקאית בהיקף של עד 3 מיליון דולר קישור 

ווקסיל מודיעה על הצלחה בניסוי הקליני 001 עם החיסון הטיפולי ImMucin בחולי סרטן המיאלומה קישור

ווקסיל מדווחת על שת"פ לחיסון ה-ImMucin עם אוניברסיטת הרווארד קישור

ווקסיל מדווחת על שת"פ לחיסון ה-MTBuVax עם אוניברסיטת סנטיגו דה-קומפוסטיה קישור

ווקסיל מדווחת על גיוס 3 חולים נוספים בניסוי 002 בחולי מיאלומה נפוצה קישור

ווקסיל מודיעה על קבלת מענק עבור חיסון ה-ImMucin לסרטן המיאלומה קישור

ווקסיל מדווחת על גיוס 2 חולים ראשונים בניסוי 002 בחולי מיאלומה נפוצה קישור

ווקסיל מדווחת על התחלת ניסוי המעקב 002 בחולי מיאלומה נפוצה קישור

ווקסיל מדווחת על סיום גיוס החולים בניסוי 001 בחולי מיאלומה נפוצה קישור

ווקסיל מדווחת על תוצאות בינייים חיוביות בניסוי 001 בחולי מיאלומה נפוצה קישור 


 

 

back to homepage